JEG PRØVER HVERKEN Å IMPONERE ELLER Å PÅVIRKE

Categories Blogg

Det finnes en jungel av influensere og online coacher og PT’er på sosiale medier og kvaliteten på kunnskap og kredibilitet er ekstremt varierende.

Jeg prøver hverken å imponere eller å påvirke noen med mine innlegg her på bloggen og det er viktig for meg å understreke.

Hvis vi går tilbake til bloggens opprinnelse så het den jo faktisk “refluksoperasjon og livet etter” og det jeg blogger om nå om dagen handler jo i aller høyeste grad om livet etter den operasjonen. Jeg hadde aldri kunnet trene sånn som jeg trener nå før jeg ble operert så operasjonen er i aller høyeste grad relevant i forhold til omtrent alt jeg skriver om. Men jeg skriver jo om reisen jeg har tatt fatt på og hvor langt jeg allerede kommet fordi jeg har fått det så utrolig mye bedre og unner andre å oppleve det samme.

Men jeg sier aldri at det som funker for meg er svaret for alle, eller at fordi at jeg nå er der jeg er så er jeg plutselig blitt ekspert. Langt der i fra.

Det jeg derimot våger å gjøre er å drømme stort. For jeg drømmer om at min bakgrunn som sosionom og arbeid med endringsarbeid kombinert med min erfaring både med spiseforstyrrelser og prøving og feiling når det kommer til livsstilsendring, kan gjøre meg til en slags mentor for de som gjerne vil ut av dårlige vaner, men som ikke helt ser veien ut. Jeg drømmer om å være en slags endringsmentor.

Sannsynligvis er det nærmeste jeg kommer den drømmen denne bloggen som leses av veldig få mennesker, men det er ikke så viktig for jeg gjør noe jeg brenner for, noe som er viktig for meg, hver gang jeg blogger og det holder egentlig for meg. Og hvem vet, plutselig en dag kan det være at et menneske helt tilfeldig kommer over bloggen min og finner mot og inspirasjon til å prøve og ta bedre valg for seg selv. I så fall ville jeg vært veldig nær en oppfylt drøm og derfor fortsetter jeg.

 

Klem Cissi

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *