NOE Å SE FREM TIL

Categories Blogg

Trodde du jeg hadde gitt opp igjen nå? At nok en blogg var en saga blott? Det er i så tilfelle ikke veldig rart, men den gang ei gitt. Jeg er her enda jeg. Vi har bare hatt det litt travelt de siste par dagene og da har ikke bloggen blitt prioritert. Jeg er ikke lenger så opptatt av å blogge hver dag så det blir nok dager, og kanskje til og med perioder der jeg ikke lar høre fra meg, men når jeg føler for det så setter jeg meg ned og skriver noen ord til dere. 

Men hva har jeg egentlig drevet med de siste dagene? Har det vært noe spennende? Absolutt ikke!

Borettslaget driver og skifter ut alle radiatorene i alle blokkene og i dag tidlig var det vår leilighet som sto for tur. Vi har derfor måttet bruke de siste par dagene på å omorganisere hele stuen for at arbeidsfolkene skulle komme til radiatoren og ha plass å jobbe på og nå som det er begrenset hva jeg kan hjelpe til med så har det tatt litt tid. Så nå står stuen helt på halv åtte og sånn blir den stående, for den nye radiatoren eller hva det nå er de skal sette inn i stedet for det som var her er selvsagt forsinket. Når vi får den på plass vet vi ikke enda, men sannsynligvis en gang i neste uke. Og når den endelig er på plass kan vi begynne på våre planer, for vi skal bruke sommeren til å pusse opp og det gleder jeg meg veldig til. Kanskje ikke så veldig til akkurat den perioden med kaos og oppussingsarbeid i seg selv, men til vi er ferdig. Til vi har skapt et hjem sammen.

Vi har jo et hjem sammen nå også, men når vi flyttet sammen så flyttet jeg inn til henne i en allerede etablert leilighet og med meg hadde jeg noen av mine møbler fra min allerede etablerte leilighet så nå er det på en måte to hjem og to stiler som er presset sammen i et hjem. Litt mitt preg og litt hennes. Nå skal vi sette vårt preg på vårt hjem, sammen.

Og det er godt å ha noe å se frem til nå. Godt å ha noe og glede seg til.

Alle rom, bortsett fra bad og kjøkken (heldigvis!) skal pusses opp. Nå høres det ut som vi har veldig mange rom å pusse opp, det har vi ikke. Alle rom er egentlig bare soverom, gang, bod og stue så det er ikke så mye. Men det blir jo litt jobb likevel da. Spesielt siden jeg er totalt ubrukelig når det kommer til praktisk arbeid generelt så det er begrenset hva jeg kan bidra med, men jeg får hjelpe til så godt jeg kan. 

Nå er det fortsatt halvannen uke til jeg kan begynne å gjøre noe sånn på ordentlig så sånn sett gjør det jo ikke noe at den radiator tingen er litt forsinket. Forhåpentligvis er formen enda bedre også når den halvannen uken har gått, for dagene er fremdeles veldig opp og ned. Mye kvalme og det sliter jeg veldig med, men det må jo snart roe seg nå. Jeg håper i hvert fall det, for hvis dette er en vedvarende komplikasjon etter operasjonen for meg så har jeg et stort problem. Men jeg velger å være positiv og tro at det er forbigående fordi de har herjet med magesekken og at alt blir bra til slutt. Det må bli bra til slutt…

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *