HVORDAN KUNNE JEG?

Categories Trening

Så er jeg så godt som tilbake til start da. Jeg er i hvert fall blitt tjukk igjen og jeg hater meg selv for det! Hvordan kunne jeg la dette skje?
I løpet av de siste 18 månedene før operasjonen i fjor gikk jeg ned 30kilo fordi jeg rett og slett ikke klarte å spise. Hver gang jeg prøvde endte det i så store smerter at jeg ble sengeliggende i mange timer. Det var helt grusomt, men nå er det nesten så jeg skulle ønske at det var sånn enda.
Etter operasjonen gikk jeg ned ytterligere 10 kilo. Til sammen gikk jeg altså ned 40kg. Det er mye det!

 

 

Jeg hadde det så utrolig bra med meg selv. For første gang på så lenge jeg kan huske trivdes jeg i egen kropp. Jeg lovet meg selv å aldri havne tilbake i overvektig kategorien og trodde 100% på at jeg ville klare å holde vekten. Hvor den troen på meg selv kom fra aner jeg ikke, men feil tok jeg i hvert fall. Grundig feil!
For her sitter jeg, ti kilo tyngre og mistrives i egen kropp igjen. Ikke skjønner jeg hvordan jeg havnet her heller. Men at det skjedde etter jeg sluttet å røyke, det kan jeg ikke legge skjul på. Og nei, jeg går ikke og småspiser. Jeg spiser ikke godteri i tide og utide. Jeg spiser ikke svære porsjoner med mat. Jeg spiser ikke usunt. Derimot  begynte jeg å trene. Jeg byttet ut sukkerfri brus med vann, av og til sukkerfri saft. Jeg byttet ut brød med knekkebrød. Jeg sluttet å ha smør under pålegget. Likevel har jeg lagt på meg 7kg siden jeg sluttet å røyke, 10 til sammen siden august i fjor. Det er mye det! Alt for mye! Og jeg kan bare ikke la dette fortsette. Akkurat hvordan jeg skal gripe det an er jeg ikke helt sikker på enda, men at jeg må legge om noen vaner og rutiner er i hvert fall helt sikkert.

Det som er helt sikkert er at jeg må endre på treningsrutine og matvaner!

Blant annet vil det nok være fornuftig  og heller ha lengre, men færre økter i uken. Det får jeg planlegge nærmere når november er over. Denne måneden er det gruppetime challengen som er viktig så får jeg bruke desember på å jobbe inn nye og bedre rutiner sånn at neste år blir året jeg kommer ned igjen i ønsket vekt og klarer å bli der!

– Cecilie

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *