JEG FINNER LIKSOM IKKE VEIEN VIDERE

Categories Blogg

Hei og takk for sist. Det begynner å bli en stund siden gitt….

Sannheten er at jeg ble stående fast. Visste ikke lengre hva jeg skulle skrive om her på bloggen. Klarer liksom ikke helt å finne veien videre herfra. Ikke fordi jeg ikke har hatt ting på hjertet, men fordi jeg følte at det ikke passet på denne bloggen. Her skal det jo liksom handle om refluksoperasjonen. Men samtidig ikke. Kanskje…… Jeg har jo kalt bloggen refluksoperasjon og livet etter. “Livet etter” kan jo være så mye. Det kan ikke bare sirkle rundt det faktum at jeg ble operert for 2,5 måneder siden. Sannheten er at jeg sjelden tenker over at jeg har blitt operert nå og da blir det vanskelig å blogge om noe som helst som har relevans til en refluksoperasjon. Men jeg får ukentlig melding fra mennesker som enten går og venter på en nært forestående operasjon og har spørsmål i den sammenheng, mennesker som er fortvilet fordi de ikke får operasjon og spør om råd og tips i den sammenheng og mennesker som av ulike årsaker er usikker på om de skal takke ja til en operasjon og derfor vil høre mer om mine erfaringer. Det som går igjen i samtlige meldinger er at de alle har lest bloggen og de spør hvorfor jeg har sluttet å skrive. Når jeg så svarer at det ikke egentlig er så mye mer å blogge om i forbindelse med selve operasjonen så er svaret fra nesten alle at de håper jeg fortsetter å skrive om livet etter som et helt normalt liv uten at det handler om operasjon. De ønsker å lese om en friskere hverdag som ikke bærer preg av at vi er pasienter eller at jeg møter hindringer fordi jeg har gjennomgått denne operasjonen. Og akkurat det tror jeg nok at jeg kan gi til folk, for jeg har ingen komplikasjoner som følge av operasjonen. Jeg lever nå et helt vanlig, fullverdig liv og har ikke angret en dag på at jeg tok den operasjonen.

Jeg kan ikke garantere en lysere fremtid for alle som gjennomgår operasjonen (dessverre), men basert på min erfaring vil jeg absolutt anbefale å takke ja dersom legen råder deg til å operere.

Jeg kan heller ikke garantere at jeg følger opp her på bloggen med å blogge hver dag, men jeg kan love å titte innom og dele det jeg føler er verdt å dele med dere. Og nå som formen er så bra har jeg mange planer for tiden fremover så forhåpentligvis har jeg litt å dele med dere i løpet av en uke. Det er i hvert fall veldig kjekt å få så mange tilbakemeldinger på at mennesker finner bloggen både interessant og til hjelp. Jeg skal prøve å følge opp så godt jeg kan. Kanskje titter jeg innom igjen allerede i morgen og forteller mer om planene for fremtiden…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *