MODELL FOR ET ØYEBLIKK

Categories Blogg

I natt ble det ikke mye søvn gitt. Jeg er sånn jeg, at hvis jeg gleder meg veldig til noe så er det vanskelig for meg å sovne. Sommerfugler i magen og utålmodighet holder meg våken. Som et lite barn natt til julaften. Og jeg er så takknemlig for at jeg har fått beholde den barnslige gleden der. 

Hva jeg har gledet meg sånn til i natt? Noe så trivielt som at jeg skal ut å shoppe klær i dag. Sikkert vanskelig for deg å forstå, men for meg er det stort. De siste 20 årene har jeg hatet å handle klær, fordi jeg har vært så overvektig. Før vekten tok over livet mitt elsket jeg å handle klær, og nå er jeg plutselig tilbake der at vekten ikke er noe problem, jeg føler meg vel med meg selv og jeg kan igjen se at klær sitter fint på meg. Ikke misforstå, riktige klær sitter fint på alle kropper, men det er vanskelig å se det selv hvis du plages av din egen vekt enten det er overvekt eller undervekt eller bare et forvrengt kroppsbilde. Men der er jeg altså ikke lengre. Jeg har mistet alle de 40 kiloene jeg på et tidspunkt hadde lagt på meg og føler på mange måter at jeg har fått meg selv tilbake, jeg føler meg som Cecilie igjen, og med det utgangspunktet er det en helt annen opplevelse å handle klær.

I løpet av de vel to timene jeg fikk sove i natt så rakk jeg å drømme en hel del. Noe jeg vanligvis ikke gjør. Eller, vi drømmer vel hver natt sies det, men jeg kan sjelden huske at jeg har drømt. Tror det er tegn på at jeg sover godt? Men tilbake til nattens drøm.

Også i drømmen shoppet jeg. Og av alle mennesker i denne verden så var jeg på shopping med Ina Wroldsen. Hvordan hun klarte å lure seg inn i drømmen min aner jeg ikke, men hun var ikke artist hun var personlig shopper eller hva det nå heter og jeg hadde tydeligvis ubegrenset med midler så vi slo virkelig på stortrommen. Jeg prøvde alle mulige slags klær, og så selvfølgelig eksepsjonelt bra ut i alle sammen. 

I en av butikkene vi var i viste det seg at hun som jobbet der var hemmelig agent for et modellbyrå og jeg var visst svaret på alle hennes drømmer. Jeg var akkurat den hun leitet etter for dette modellbyrået og jeg ville gjøre stor karriere som modell. Jeg takket selvsagt ikke nei og vipps så var det privatsjåfør og høy champagne føring i drømmen min. Og så våknet jeg. Lys våken kl 07.10, super klar for å dra på shopping.

Jeg tviler på at dagens handletur ender i en stor modell kontrakt, men jeg kjenner på hvor utrolig deilig det er å føle meg så vel med meg selv igjen og hvor kjekt det er å ha fått tilbake det å glede seg over nye klær. Tror dagen i dag blir bra!

Faktisk har jeg prøvd meg som modell en gang tidligere. Hjemme, på soverommet, bare meg, kamerastativ, kamera og selvutløser. Som du ser gikk ikke det sånn himla bra, men jeg hadde det kjempe gøy mens jeg holdt på. Og det å begynne og bruke kameraet igjen er en stor del av de planene for fremtiden som jeg nevnte i går. Strengt tatt sa jeg vel også at jeg skulle fortelle deg mer om de planene i dag, men så kom plutselig denne shoppingen på dagsplanen med den drømmen det førte med seg og det syns jeg var verdt å dele nettopp fordi det gjenspeiler så godt hvor bra jeg har det med meg selv nå. Før operasjonen klarte jeg ikke å glede meg over den stadige vektnedgangen fordi jeg var konstant dårlig og i smerter, klarte knapt å spise og var lenket til sengen for kortere eller lengre tid nesten daglig. Nå derimot føles livet som en lek fylt med latter og glede sammenlignet med da og jeg gleder meg til hver eneste dag.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *