TIDEN FREMOVER

Categories Blogg

I dag er dagen kommet for kontroll etter operasjonen og får jeg grønt lys i dag så tar jeg fatt på en ny hverdag. En mer aktiv og innholdsrik hverdag. Jeg har tilbragt flaut mange timer med søppel tv på det som finnes av streaming tjenester de siste månedene, nå er det på tide å begynne å leve livet igjen.

Trening blir en stor del av denne hverdagen. Først og fremst lange turer, men også styrke trening. Ikke på et treningssenter, det gir meg ingenting. Jeg gjør treningen min ute i naturen og jeg skal selvsagt dele alt med dere. Faktisk begynner jeg allerede i dag hvis kirurgen sier at jeg nå kan leve og trene som om jeg ikke er operert.

På turene mine vil jeg ha med meg kamera igjen. Herregud som jeg savner den gleden jeg følte hver gang jeg var ute med kamera. Det er ikke det samme å fiske opp mobilen og knipse med den. Jeg vil tilbake til ordentlig fotografering.

Om det er tur i nærområdet, på fjellet, i skogen eller rundt omkring i sentrum så skal kamera være med. Amatørfotografen er tilbake!

Før jeg ble overvektig trente jeg mye og jeg har alltid likt det, men som overvektig mistet jeg hele treningsgleden. Ikke bare var det vondt og tungt, men plutselig var det blitt en jobb jeg måtte gjøre i håp om å oppnå resultater. I håp om å gå ned i vekt. Noe jeg aldri klarte ordentlig. Riktignok gikk jeg ned 28 kilo på et tidspunkt, men jeg la etter hvert på meg igjen mange av de kiloene. Nå derimot, er jobben med å få kiloene av gjort og det handler om å holde vekten. Det er faktisk den vanskeligste delen av å gå ned i vekt, men denne gangen skal jeg klare det. Motivasjonen nå er en helt annen enn den har vært tidligere.

Jeg føler meg endelig som meg selv igjen. Jeg trives som den jeg er nå, jeg trives med meg selv og jeg har plutselig lyst til å ta vare på meg selv. Det tenker jeg at er et veldig godt utgangspunkt.

Kontrollen i dag gjennomføres som telefonkonsultasjon, noe jeg synes er helt greit. Jeg har ikke egentlig hatt noen komplikasjoner i etterkant av operasjonen så jeg har ikke behov for å bli fysisk undersøkt. De siste dagene har kvalmen vært bedre også, men jeg tør ikke håpe på at den er borte for godt enda. Litt kvalme kan jeg uansett leve med. Livet er en million ganger bedre nå enn før operasjonen og jeg gleder meg til å ta fatt på denne nye hverdagen. Jeg håper og tror den begynner i dag!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *