JEG HAR TATT ET VALG!

Categories Trening

Men først: Jeg er så glad, så glad!!! Fikk svar fra support allerede i dag og de skal hjelpe meg å bytte adresse på bloggen så jeg får det navnet jeg vil ha. Det blir ikke før i neste uke så jeg har ikke tenkt til å røpe noe mer enda, men jeg gleder meg stort!

Så til dagens tema. Jeg har tatt et valg. Et personlig valg. Et for meg viktig valg. Jeg velger heretter bort alkoholen. Jeg velger å bli avholds. Kanskje ikke for alltid, men i alle fall for i år. Og da mener jeg hele 2023.

Og så tenker du kanskje at “ja, ja, det ble vel en drink for mye på tirsdag når dere feiret fem års jubileum da, men det kommer du jo over igjen.” Men nei, det har ingenting med tirsdag å gjøre faktisk. Eller, jo kanskje litt, for mens jeg satt der og koste meg med en drink etter maten så tenkte jeg at jeg hadde kost meg minst like mye med et glass Pepsi Max. Kanskje mer faktisk. Og ikke bare fordi at jeg elsker Pepsi Max, men fordi at det eneste alkohol gir meg er angst. I det jeg har drukket et glass vin eller en cider eller hva det nå måtte være så melder angsten seg, for i det jeg inntok alkoholen så fratok jeg meg muligheten til å ta kvalmestillende hvis kvalmen skulle komme. For det står i pakningsvedlegget at de ikke må blandes med alkohol og at de til og med kan virke mot sin hensikt hvis de taes etter man har inntatt alkohol så da tør jeg selvsagt ikke det. Og tryggheten min er å vite at hvis kvalmen blir for ille så har jeg mine kvalmestillende tabletter som ordner det for meg. Den tryggheten er ikke verdt å ofre for noe!

Den angsten for kvalme og oppkast har blitt veldig mye verre (trodde ikke det var mulig jeg heller!) etter operasjonen og da er det et enkelt tiltak å droppe alkohol for å slippe angst i den settingen.

Men det handler ikke bare om angst.

https://www.tiktok.com/@cissilife/video/7195520133857676549?_r=1&_t=8ZXjlFZOQuz

 

Jeg vil også satse mer på treningen.

Tok på meg en turbukse i sted, og den var altså så trang over lårene og i livet at jeg ikke orket å gå med den. Jeg har lagt på meg 12kg og det er jo bare tragisk. Og da er vi inne på mitt forskrudde forhold til mat og det å spise, men det kommer det mer om i senere innlegg. Jeg er tilbake til å hate det jeg ser i speilet og jeg mistrives igjen i egen kropp og sånn vil jeg ikke ha det! Så ja, noe av motivasjonen for å satse 100% på treningen er uten tvil å gå ned i vekt, men hoved motivasjonen er at jeg vil se resultater i form av en trent kropp. Jeg legger ned såpass mye tid og innsats i den treningen, og nå skal det bli enda mer, at jeg ønsker å se resultater av det jeg investerer. Jeg trenger ikke egentlig å gå ned i vekt en gang, det er ikke lengre tallene på vekten som er viktig, men ned en størrelse i klær skal jeg!

Det innebærer selvsagt at bloggen etter hvert vil ha mye fokus på trening, friluftsliv og kosthold og det er noe jeg gleder meg til å dykke dypere ned i.

2023 kommer ikke til å bli et kjedeligere år fordi om jeg har bestemt meg for å gå gjennom hele året edru, jeg tror tvert i mot at det blir et mer givende år enn det jeg har hatt på lenge! Blir du med meg på reisen?

 

-Cecilie

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *