NÅR DU FÅR REALITETEN SLENGT MIDT I FLEISEN…

Categories Trening

Jeg har merket på trening denne uken at jeg har vært borte fra trening i to og en halv uke. Hjelpe meg så mye kondis og styrke jeg har mistet på den tiden. I dag fikk jeg den realiteten midt i fleisen og det var ikke sånn super gøy….

Step/styrke intervall. En time jeg ikke har vært med på veldig mange ganger, men jeg har ikke hatt problemer med å henge med hele timen tidligere. I dag var situasjonen en ganske annen.

Timen skulle begynne kl 17 så jeg gikk bort litt over kl 16 så jeg fikk løpt litt på tredemøllen først.

Første løpeøkt etter skaden og den var tung, men det gikk likevel bedre enn forventet. Hadde det ikke vært for at jeg skulle på time så kunne jeg fint løpt ganske mye lengre i det forholdsvis rolige tempoet jeg hadde lagt meg på. Men så kom jeg altså på step/styrke timen…..

Dette var en 55 minutter lang time og allerede etter 15 minutter tok jeg meg selv i å se på klokken for å se hvor lenge det var igjen. Jeg var helt kjørt….Og enda var det lenge igjen.

Etter hvert ble jeg både svimmel og kvalm. Du vet, sånn du blir i begynnelsen når du aldri har trent og bare kaster deg ut i det. Sånn føltes det som det var for meg i dag. At jeg aldri hadde trent i hele mitt liv og nå skulle jeg løpe opp Stoltzen. Og så er det det med den kvalmen da….. Med en gang jeg kjenner antydning så slutter jeg å presse meg, for jeg blir livredd vet du. Så jeg sneik meg til mange pauser i løpet av den timen i dag gitt. Men, men, jeg møtte opp og jeg gjennomførte så godt jeg kunne ut i fra mine forutsetninger. Og det viktigste nå er at jeg endelig er i gang igjen og nå er jeg en dag nærmere å være tilbake i den formen jeg var når jeg skadet meg og måtte ta en pause.

Det blir trening både i morgen og søndag og. Her er det ikke tid til noen hviledag, jeg skal tilbake i form og jeg skal tilbake i klærne mine!

Hvordan skal du bruke din helg?

 

-Cecilie

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *