NÅ BLIR DET ALVOR!

Categories Blogg

Endelig er vi så godt som i mål med oppussingen og jeg kan senke skuldrene og begynne å fokusere på blogg og livsstilsendring igjen. For jeg har sporet litt av nå under oppussingen, jeg innrømmer det, men heldigvis er det aldri for sent å snu. Så nå skal jeg ha fult fokus igjen og jeg vil dele det med deg. For jeg vet at det er mange der ute som har lyst til å komme i gang med trening eller å spise sunnere, ofte de to kombinert, men som mangler kunnskapen og derfor syns det er vanskelig å komme i gang. Og det å tilegne seg kunnskap er ikke like lett for alle.

Det er sikkert mange av dere som har vært med på en haug med gratis webinarer om trening og kosthold, livsstil og dietter og jeg vet ikke hva, bare for å innse mot slutten av webinaret at det egentlig bare er en teaser for å få deg til å kjøpe et nettkurs eller et medlemskap i en medlemsportal. Alt du sitter igjen med er egentlig en lang stikkordliste om alt du burde lære mer om for å lykkes, men som du da må betale en betydelig sum for å få lære. Og det provoserer meg litt at all den viktige kunnskapen er gjemt bak betalingsmurer når sannheten er at det ofte er de som stiller i de lavere klassene økonomisk som har mest bruk for kunnskapen. For den sure sannheten er at det er mye mer budsjett vennlig å leve usunt enn sunt her i dette landet.

Eller er det egentlig det? Kan man, med litt kunnskap, ha råd til å leve sunnere selv på et lavt budsjett? Absolutt! Jeg er en av de som stiller i den lavere klassen selv. Tro ikke et øyeblikk at jeg blir rik på min uføretrygd. Men jeg suger til meg kunnskap og på den måten blir jeg etter hvert trygg nok til å stole på egne avgjørelser når det kommer til kosthold og hvordan jeg best kan sette sammen MITT kosthold for MIN kropp på en måte jeg har råd til. Og selv om jeg har null faglig kompetanse når det kommer til trening og kosthold så vil jeg likevel dele kunnskapen min med deg. Helt gratis selvfølgelig, her på bloggen.

Jeg er så heldig at jeg elsker å studere. Det være seg selvstudier, nettstudier eller tradisjonelle studier. Nå for tiden blir det mest selvstudier, men jeg lærer like mye av det og jeg lærer enda mer av å gjøre kunnskapen jeg tilegner meg om til praksis og det er den biten jeg vil lære deg. Hvordan legge om til en sunnere livsstil i praksis? Det er i hovedsak det det kommer til å handle om på bloggen i tiden fremover og jeg håper du vil følge meg og ta del i den reisen jeg har lagt ut på. Sammen kan vi flytte fjell!

 

Klem Cissi

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *