TING TAR TID…

Categories Blogg

Etter hvert nå så håper jeg at bloggen skal handle mindre om operasjon og mer om livet etter. At jeg kan oppdatere dere på hvordan det går med oppussingen, dele ord og bilder fra opplevelser og erfaringer jeg gjør meg i livet og forhåpentligvis tegne et bilde av en forbedret livskvalitet etter operasjonen. Men ting tar tid. Og ikke bare med meg og min tilfriskning etter operasjonen. Vi har også møtt på første hinder i oppussingsarbeidet. 

Når vi fjernet de gamle klesskapene på soverommet og rev opp litt av det gamle gulvbelegget som var under skapene så så vi at betongen i soveromsgulvet var smuldret helt opp i ene hjørnet. Hvor mye av gulvet som egentlig er sånn gjenstår å se, men før vi kan gjøre noe mer på soverommet må det komme fagfolk leid inn av borettslaget for å støpe nytt gulv. Så nå er det bare å vente. Da er det festlig at vi bestemte oss for å bruke fellesferien på å pusse opp. Not! Men vaktmesteren er på saken så vi håper at ting ikke skal ta for lang tid, men tid vil det ta. I mellomtiden får jeg sitte her og dagdrømme om det ferdige resultatet.

Jeg gleder meg sånn til vi er ferdig med all oppussing og møbler og alt er kommet på plass. Jeg gleder meg til å skape og bevare den hjemmekoselige atmosfæren som gjør hjemme til hjemme. 

Vi er så heldig å ha en kamerat som hjelper oss med oppussingen. Han har mye erfaring med oppussingsarbeid og vet råd når vi ikke helt har peiling selv. Og jeg er så heldig å få arve både det ene og det andre av hans mor igjen. Når hun vil skifte ut klær i garderoben sin så ringer hun til meg og jeg får fornyet min garderobe med klær hun har gått lei av. Sko ender jeg også ofte opp med når jeg går der i fra.

I går var det blomster hun ville kvitte seg med og jeg fikk komme og hente. 

Fire nydelige orkideer og tre andre blomster som jeg ikke en gang vet navnet på fikk jeg med meg. 

Foreløpig er de tilfeldig plassert rundt omkring i stuen (vi har nesten et helt soverom i stuen også nå så det er trangt om plassen), men jeg gleder meg til å pynte ordentlig opp med de når vi en gang blir ferdig med oppussingen. Forutsatt at jeg klarer å holde liv i de lenge nok til det da…..

På grunn av dette gulvet på soverommet fikk vi oss en ekstra hviledag i går også og det gjorde godt for min del. Formen har komt seg igjen heldigvis, men jeg må nok ta det litt mer med ro i dagene som kommer enn det jeg gjorde de første to dagene. Enn så lenge blir det nok like mye operasjon som det gode livet etter her på bloggen. Men at det gode livet ligger der fremme et sted og venter på meg, det er jeg helt sikker på!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *